Tre gode vaner der vil gøre dig synlig på Instagram

Sofie Wille

Wille Digital Marketing #willeråd

Hjemmeside: https://willedigitalmarketing.dk

Instagram:
https://www.instagram.com/sofie_wille_/

 

Hvis din målgruppe er kvinder, så er der stor sandsynlighed for at de har en profil på Instagram. Det betyder at det er en rigtig smart idé at du også har en profil på det glossy medie. 

Men hvordan bliver du synlig i mængden? Og hvordan får du profiler i din målgruppe til at bemærke og følge dig? 

Her får du tre gode vaner, som du kan sætte i gang med det samme, som vil øge din synlighed overfor de rigtige profiler for dig. Jeg kalder dem kvalitetsfølgere, og det betyder at du begynder at få de følgere der passer i din målgruppe og som interagerer med dit indhold og i sidste ende – hurra – vælger at blive kunde i din forretning. 

Den gode nyhed er at du kan koge din indsats ned til ti minutter om dagen, og én arbejdsdag om måneden. 

Den måske mindre gode er at det kræver at du træder ud af din komfort zone og giver dine følgere lov til at møde dig. Det gør du smartest ved at vise dit ansigt eller hoppe live. For nogen kræver det lige et lille tilløb, men når først du tager springet kan det hurtigt blive rigtig sjovt. 

Så hvis du er klar til at tage kampen op på Instagram, så er her dine nye gode vaner, pakket og klar til brug

#1

Giv øjenkontakt hver dag i story. Vis dit ansigt og se direkte ind i linsen og tal til det ene menneske der ser med bag skærmen. Instagram er et nærværende én til én socialt medie, og det betyder at du får mest ud af at vise dig selv og tale i metaforisk og praktisk øjenhøjde
Det giver dine følgere mulighed for at lære dig at kende, få tillid til dig og din tilgang, og i sidste ende vil du være top of mind for en henvisning eller i de øjeblik de er klar til at handle med dig.
Hvis du ikke har overskud til at dele en video hver dag, så suppler med billeder – det vigtigste er øjenkontakten

Få tre bonus vaner lige her

#2

Undersøg hvilke hashtags dine følgere bruger og følg dem. Det kræver lige lidt research at undersøge om der er nogle der går igen, og det er også en fordel at holde sig opdateret på om der er enkelte hashtags som lige pludselig trender.
Når du finder et par stykker som du kan se at din målgruppe ofte bruger, så følg dem så opslag der benytter dette hashtag kommer direkte i dine nyheder. På den måde vil du med stor sandsynlighed se indhold fra profiler der er i din målgruppe. Herefter er det bare med at sørge for at kommentere og gøre dig synlig med det indhold fra disse hashtags.

Få helt tjek på dine hashtags og lær at bruge dem effektivt til at brande din business her

#3

Gå live
Her er det en fordel at du har lagt en strategi, men hvis du afsætter én dag om ugen, eller måneden til at gå live, vil det uundgåeligt betyde mere synlighed for dig. Især hvis du er god til at fortælle og taler om emner der er relevante og interessante for din målgruppe. 

Vil du have hjælp til hvordan du laver en hamrende god live udsendelse så læs med her

Du kan måske også lide:

Branding Checkliste

Branding Checkliste

Om du lige har startet din virksomhed eller om det er tid til en Rebranding, så får du her en checkliste! På...

Sådan bygger du et netværk

Sådan bygger du et netværk

Som ejer af en lille virksomhed og som soloselvstændig, kan det være udfordrende at finde og opbygge et netværk. Jeg...

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Be Bold – Strategy & Coaching hjælper de kvindelige
iværksættere og selvstændige med at realisere deres virksomhedsdrømme
og vækste deres virksomheder.

START DIN REJSE HER

Privatlivspolitik & cookies // CVR: 40134514  // © 2019-2020 Be Bold – Strategy & Coaching

SoMe Planner til Instagram

SoMe Planner til Instagram

Kom godt i gang med planlægningen af dit content til Instagram!

Din planner er på vej!